Izar Lunaček

 

#001

Pod prste gledava striparju Izarju, nato spoznavamo žirafo in raziskujemo svet risanih oblačkov.


 
Foto: Voranc Vogel

Foto: Voranc Vogel

 

Risane podobe so Izarja Lunačka pritegnile že kot otroka, ko se je ob stripih Walta Disneyja in kasneje ob junakih Mikija Mustra učil brati. Svoj prvi strip je narisal kot osnovnošolec in jih nato redno objavljal med študijem. Kdor je v tistih časih bral Delo, se verjetno spomni (O)klepaj stripov o revolucionarnem polžu, ki pridiga osvoboditev od privatne posesti, in materialistični želvi, ki je navezana na svoj oklep.

Izar danes zase pravi, da je po izobrazbi slikar in doktor filozofije, po poklicu pa pravzaprav ilustrator in risar stripov.

Prav posebno poglavje v njegovem življenju je postala Amerika. Ne, ni on odkril nje, ampak je našel možnost, da bi Amerika odkrila njega. Izar je ustvaril že več samostojnih stripov, zdaj pa mu je skupaj z Nejcem Jurenom, soustvarjalcem stripovske kriminalke, uspelo, da bo slovenska žirafa, gospod detektiv v afriški savani, oživela na velikem ameriškem trgu.

Zgodba temelji na tem, kakšno družbo bi vzpostavile afriške živali – levi, zebre, opice, hijene itd. –, če bi na lepem začele govoriti, uporabljati roke, pa tako naprej. To je fantazijski svet, a v njem se zrcali človeška družba in vse njene hibe. »Vse je do zadnje podrobnosti razdelano: kdo vlada, kako si elita to deli, kako najnižji sloji to dopuščajo, kako mafija to izkorišča ...« pove Izar.

In še veliko več. Utegnilo bi vas presenetiti, kako zelo znan in domač je svet dolgovratih in rjovečih živali. Morda tudi neprijeten, mestoma gnil, ampak saj ni razloga, da bi morali v stripu na značaje gledati skozi rožnata očala. Saj žirafa je že prijeten lik, a mora biti v skladu z žanrom noir tudi problematičen: »V njem je malo alkoholika, malo je preveč tečen za svoje dobro, malo je nekontroliran,« ga opiše Izar. V vsakem primeru pa je dovolj večplasten in zanimiv, da »te bo zgodba silila, da se ga močno oprimeš kot lika za identifikacijo«.

Tako kot se morajo živali prebijati v savani, pa je moral Izar najti svojo pot na drugo stran luže. Ni šlo brez težav, kot bo razvidno iz podkasta, a se je pokazalo, da smo mojstri zapletov prej na tej strani Atlantika. Pa še pokazalo se je, da v Ameriki vsaj »predpriprave na izid očitno jemljejo zelo resno«. Nič manj kot Izar in Nejc.

Ni razloga, da bi v tem trenutku razkrivali vsako podrobnost z obiska, pa o strašno hudem Izarju Lunačku, o žirafji detektivki in tudi ostalih likih, ki jih je ustvaril Izar. Najdete jih v podkastu Strašno hudi. Razjasnilo pa se bo tudi, zakaj je pomembno stripe prebirati na stranišču.


SH_Delo_Logo.png

Vsebina je nastala na Delu.